Veel regen en harde wind

4 januari 2018 - Hahei Beach, Nieuw-Zeeland

Net als vorige nacht had het 's nachts geregend en het motregende nog wat toen we opstonden. Wat zullen we doen? Snorkelen of met een bootje naar Cathedral Cove? Of toch eerst dat examen nakijken?

Dirk kijkt examens na, goede dag voorDe keuze werd al snel voor ons gemaakt toen we een alarmerend sms-je kregen van onze camperverhuurder: Er wordt veel regen en harde wind verwacht vandaag. Zorg dat de camper niet te dicht bij zee staat want er worden golven van 7 meter verwacht. Zet de camper met de neus in de wind!! Check het weerbericht. Oeps!

Tineke vermaakt zich in camper bij regen en windDirk is aan het werk gegaan en toen het even droog was hebben we koffie gekocht op de camping. Eindelijk heb ik tijd en rust om te lezen. Om ons heen staan veel tenten die behoorlijk te verduren krijgen. De regen zakt hier snel in de grond waardoor er nauwelijks plassen ontstaan op de camping.  Af en toe lopen we naar het toilet als het droog is voor de nodige beweging.

Uiteindelijk zitten we de hele dag in de camper. Maar we moeten opeens toch in de actie want het lekt in de camper. Het bed was nat op het voeteneind en dat kwam van een richeltje erboven, langs de wand, in het bordenkastje...hoofd uit het dakraam. Waarschijnlijk zit er een lek op het dak waar de schotelantenne zit. Niets aan te doen op dit moment. We proberen met tissues het water op te vangen in het bordenkastje.

Dirk wilde nog even bij het strand kijken toen het nog licht was en even droog, maar hij kwam niet verder dan het toiletgebouw. De regen kletterde weer ....zie video.

1. Petra:
    4 januari 2018
    Het zit niet echt allemaal mee bij jullie zeg! Een nat bed dat wil je niet!
    Dan wordt de rust toch weer wat minder rust.
    Hopelijk de rest van de tijd geen regen meer dan!