Coromandel schiereiland: van west naar oost

3 januari 2018 - Hahei Beach, Nieuw-Zeeland

Coromandel westkustHet mooie en toeristische schiereiland Coromandel konden we niet overslaan en we hoopten dat de grootste gekke drukte nu voorbij zou zijn na de feestdagen. We kozen ervoor om eerst langs de rotsige westkust naar het Noorden te rijden.

Coromandel: driving creek railwayPrachtige uitzichten, scherpe bochten en heel veel bootjes en caravans die weer naar huis gingen. Het was intensief rijden op de soms smalle slingerende weg. Helaas was het bekende treintje Driving Creek Railway in de plaats Coromandel volgeboekt. (Doen we volgende keer Jacques)

Eindelijk: een vrij kamperen plekWe vervolgden Highway 25 naar de oostkust over de bergen naar de witte zandstranden. Helaas zaten de campings vol op Cooks Beach. Na lang zoeken vonden een prachtige rustige camperplek waar je vrij mocht overnachten. Onze camperbuurman kwam wel direct vertellen dat we net buiten de toegestane plek stonden. Maar gisteren was de politie heel coulant geweest dus er zal vast geen boete van 200 dollars volgen.

We hadden geen boodschappen gedaan, dus we zijn creatief geweest met koken. We wilden na een vermoeiende rit van 220 km rijden niet meer naar een restaurant. Het werden gebakken aardappels, tomaten en stukjes kaas. Zowaar daar kwam een politieauto het terrein op. We bogen onze hoofden nog dieper over onze puzzels en....pfff...ze reden weer weg.

Hahei beach: witte zandstrandenDe volgende ochtend zijn we op tijd vertrokken om in Hahei een plekje op de camping te kunnen krijgen. We waren te vroeg, maar om 12:00 uur hebben we gelukkig 3 nachten kunnen boeken: RUST. Een wasmachine gedraaid, gedoucht en heerlijk bijkomen. Dirk kan aan het werk hier.

1. Nela:
    3 januari 2018
    Prachtige en huiselijke kiekjes,weer met een leuk verhaal.
    ,,dinsdag,,wasdag.......
    Ook lekker relaxed,ga zo door...
    Hier storm en regen,vooral te horen op 9 hoog,maar k hoef de deur niet uit,gelukkig.