New Years Eve

31 december 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Stefan: de beste oliebollenbakker van Nieuw-Zeeland's Morgens kregen we oliebollen bij het ontbijt die Stefan had gebakken. Geweldig! Dirk en ik zijn daarna samen naar de Gardens van Hamilton geweest. Allerlei stijlen van tuinen waren zeer sfeervol ingericht en door het gunstige klimaat in NZ bloeiden de bloemen uitbundig.

Hamilton gardens 2Omdat we 's avonds waren uitgenodigd om samen met het hele gezin bij vrienden in Raglan aan de kust oud en nieuw te vieren, hebben we wat inkopen gedaan. We hadden de luxe dat we mee reden met Robbert en Nica naar Raglan en zij lieten ons onderweg nog allerlei dingen zien. De boerderij waar oom Simon vroeger zijn melkbedrijf had en waar Robbert was opgegroeid met zijn 3 broers, Harry, Ian en David.

The Bridal Falls ofwel De Bruidsluier 2Vlakbij Raglan hebben we de prachtige waterval "De bruidsluier" bewonderd. Mijn vader en moeder hebben die 1985 ook gezien en er hangt nog steeds een grote poster van deze waterval boven het bed van mijn moeder.

New Years Eve party bij fam. MacDonalds in RaglanDaarna hebben we een strandwandeling gemaakt zonder sandflies! Het huis van de MacDonalds ligt hoog en aan de kust, met genoeg ruimte voor alle vrienden die langs kwamen. Om 19:00 uur was de parade in het dorp. Zie video.

Nika en Tineke op strand bij RaglanDe barbecue lag vol vlees en iedereen had iets lekkers meegenomen,  dus volop variatie. Dirk en ik hebben stoer meegedaan aan het spel waarbij we woorden moesten uitbeelden. Valt niet mee met al die rap engels sprekende mensen.

Om 00:00 uur konden wij het vuurwerk prachtig zien vanaf het huis. Na een autorit van 45 minuten waren we om half twee weer in onze "Van".

1. Nela:
    2 januari 2018
    Weer een gezellig verhaal,met Hollandse oliebollen?, Lekkurrrr.
    En prachtige ,kleurige foto,s.
    Bedankt!!
  2. Petra:
    4 januari 2018
    Mooi bij die waterval. En een heel andere belevenis van oud en nieuw zeker?