Naar de Hobbitstee

1 januari 2018 - Hobbiton (Matamata), Nieuw-Zeeland

Het nieuwe jaar begonnen we goed: uitslapen! Maar het ontspannen opstaan veranderde in stress toen we onze sleutel van de camper niet konden vinden. Misschien toch in huis? Nog in de auto van Robbert? Alle kleren, vesten, kastjes, tasjes, op de grond in de camper,  hoekjes en gaatjes, bed op de kop, buiten in het gras onder de auto, alles 3 keer gecheckt! Niets te vinden.... We waren 's nachts thuis gekomen met een aantal tasjes in de hand en Dirk had de camper opengedaan met de sleutel. Dus de sleutel was niet in Raglan of op het strand ofzo. Na 2 uur wanhopig zoeken en de telefoon in de hand om de camperverhuurder te bellen voor reservesleutels, keek ik nog een keer in mijn vestzak: YEAH! (De kosmos Marieke)

Hobbitstee 3Met een vertraging van 2 uur en een douche om het angstzweet af te spoelen vertrokken we naar Matamata. Daar is de filmset van The Shire van The Lord of the Rings herbouwd. Dat wilde ik heel graag zien op onze reis in Nieuw-Zeeland.

Hobbitstee 4We waren er pas om 14:30 uur en het was de vraag of het nog wel open was en of de kaartjes niet uitverkocht waren. We hadden mazzel: 2 kaartjes voor de tour voor 16:00 uur, dus we hadden zelfs tijd voor koffie en een wrap.

Hobbitstee 2Voor mijn gevoel liepen Bilbo, Frodo en Sam over al die prachtige kleine paadjes en zag ik Gandalf over de brug rijden bij de watermolen. Wat een geweldige belevenis! We kregen in een stenen pul een biertje bij De Groene Draak. De foto's spreken voor zich.

We zijn op een camping met vergaande glorie in Te Aroha beland en het regende pijpenstelen. Het was een enerverende Nieuwjaarsdag.

1. Nela:
    2 januari 2018
    Wowww,wat een verhaal....gelukkig met een goed einde...
    Dat is nou weer niet goed,die stress,maar ja kan toch voorkomen.
    Op naar de volgende,,aktie,,.
  2. Ineke Vervenne:
    3 januari 2018
    Wat een leuke foto's van de Hobbistee!! Alsof je zo in de film terecht komt 😃
  3. Twan:
    19 januari 2018