Kauri boom: woudreus van NZ

26 december 2017 - Matakohe, Nieuw-Zeeland

Tane Muhata of Heer van het woud: de grootste levende Kauri boomVandaag is ons doel om de Kauri bomen in het Waipoua Forest te bezoeken. Het zijn echte woudreuzen had ik gelezen en iedereen die ik het afgelopen jaar over Nieuw-Zeeland sprak, kreeg ik dit dringende bezoekadvies. Het was nog vroeg in de ochtend toen wij onze camper parkeerde vlak voor de ingang. Iedereen moet voordat je het bos in gaat door een poortje waar je de onderkant van je schoenen moet vegen, vervolgens met een desinfectiespray de zolen ontsmetten en dan nog over een schoonloopmat. Alles ter berscherming van de Kauri.

Te Matu Ngahere of Vader van het woud: circa 2000 jaar oudOp het keurige wandelpad na lijkt het alsof je in de jungle loopt of in Burgers Bush. En opeens staat die reus voor je. Ruim 1200 jaar oud! Verderop hebben we nog een aantal bijzondere Kauri bomen bezocht.

Vier Kauri bomen: de vier zustersDaarna doorgereden naar het Kauri museum in Matakohe. Ook een aanrader! Ik reed vandaag voor het eerst in onze camper en het viel mij mee. Het weer is wat minder: regelmatig een bui, wind, soms de zon en vooral frisjes.

1. Rene en Elke:
    26 december 2017
    Een beetje laat, maar toch fijne Kerstdagen gewenst en zo te zien lukt dat aardig! Heel veel plezier en uiteraard genieten we mee! Groetjes
  2. Jarina:
    26 december 2017
    Ik ben diep onder de indruk van de prachtige foto's en video's. Wat een belevenis! En wat leuk om jullie zo te volgen!
  3. Michele-Anne:
    27 december 2017
    Wat een bijzondere reis maken jullie! En wat een mooie foto’s! Wij genieten met jullie mee!
  4. Dora:
    28 december 2017
    Hallo,
    Vanmorgen waren we even in Nieuw Zeeland,( naam door Tasman gegeven?) om jullie te volgen op jullie reis. De kaart erbij. Prachtige natuurlandschappen!. Onze groeten, Jean Louis en Dora.
  5. Nela:
    31 december 2017
    Prachtige natuur...mooi en byzonder dat je niemand tegenkomt...